Final stop - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Meike Fijneman - WaarBenJij.nu Final stop - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Meike Fijneman - WaarBenJij.nu

Final stop

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

24 Januari 2014 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal,

De laatste stop van mijn reis was Singapore. Ik heb hier een week gezeten, dus genoeg tijd om te stad te verkennen maar ook om te relaxen. Van reizen word je best moe namelijk ;)
Eigenlijk is er in Singapore niks historisch te vinden, de bezienswaardigheden bestaan allemaal uit moderne gebouwen. Daaronder vallen de Gardens by the bay, het marina bay sands en ook alle shoppingmalls op Orchard Road (belangrijkste en grootste winkelstraat). Daarnaast heb je nog de chaos van Chinatown dat nu echt op zijn kop staat. Op 31 januari is het namelijk Chinees nieuwjaar en de straten staan dus vol kraampjes met allerlei prullaria, versieringen en lekkernijen voor volgende weken. De straten zijn ook versierd met mooie lichtgevende lampionnen en paarden (2014 is het jaar van het paard).
Om aan de drukte van de stad te ontsnappen ben ik een dag naar sentosa island gegaan. Eigenlijk is dit een groot pretpark met onder andere de universal studio's en een aquarium, maar op het strand was ik bijna alleen. Heerlijk genieten van de zon en zee, weliswaar met uitzicht op de grote vrachtschepen die voor de kust liggen. Maar ach, als dat het enige is..

Woensdag was een speciale dag want papa zou ook hier naar toe komen! :) Ik ben 's ochtends verhuisd naar het hotel waar we de laatste paar dagen zouden doorbrengen. En s middags ben ik naar het vliegveld gegaan om hem op te halen. Grote verrassing, want ik had niks gezegd daarover! Leuk om samen de dagen door te brengen en de verhalen in real life te vertellen in plaats van via Skype. We hebben s avonds op het dak van het marina bay sands gegeten waarbij je prachtig uitzicht hebt over de stad.
De rest van de dagen heb ik doorgebracht met nog een rondje stad, beetje sporten en lekker vertroeteld worden bij het zwembad. Bij aankomst daar worden er 2 grote handdoeken voor je uitgespreid, je waterglas constant bij gevuld, komen ze langs met sapjes en wordt er minstens 10 keer op een dag aan je gevraagd of alles oke is (Miss/ Ma'am, are you oke? Do you need amything?) klinkt decadent allemaal, en dt is het natuurlijk ook, maar de Europeanen kunnen nog flink wat leren van de vriendelijkheid van de mensen hier.

Ik schrijf dit verslag vanaf de businesslounge op Kuala Lumpur international Airport terwijl we aan het wachten zijn op de vlucht naar Amsterdam. Deel 1 van de terugreis hebben we al gehad. Als alles verder volgens plan gaat landen we morgenochtend om half 7 Nederlandse tijd op Schiphol. Ik vind het echt een raar idee dat ik morgen om deze tijd gewoon weer in Maarheeze op de bank zit. Geloof dat het nog niet helemaal tot me doorgedrongen is...
Deze reis maken was de beste beslissing die ik heb gemaakt. Ik ben nu 13 weken weg geweest en in die tijd heb ik ontzettend veel gezien, gedaan en mee gemaakt! Ik ga de eetstalletjes, de aardige mensen, de nieuwe avonturen en vooral het warme klimaat ontzettend missen. Las net dat het gaat sneeuwen en koud wordt in Nederland, dus dat wordt een temperatuurverschil van 30 graden overbruggen. Ben benieuwd...
Eenmaal thuis begin het 'harde leven' met de zoektocht naar een baan, dus kom maar op met die aanbiedingen! ;)

Dank jullie wel voor alle berichtjes en skypegesprekken afgelopen maanden en tot heel snel!

Liefs, Meike

  • 24 Januari 2014 - 15:31

    Rob Fijneman:

    Leuk en lief verslag, laatste etappe doen we samen

  • 24 Januari 2014 - 18:15

    Imke:

    Goeie reis, Meike!
    Qua aangename temperatuur kan ik je alleen de beloofde lasagne bieden...
    Je winterjas hangt vast al klaar....Welkom thuis!

  • 24 Januari 2014 - 19:47

    Esther:

    Je hebt inderdaad heel veel gezien, gedaan en meegemaakt. Fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat het een goede beslissing is geweest om dit te doen. Welkom thuis en we hopen je gauw weer te zien! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1759
Totaal aantal bezoekers 8263

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 05 Februari 2014

Rondreis Azie

Landen bezocht: