Here we are - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Meike Fijneman - WaarBenJij.nu Here we are - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Meike Fijneman - WaarBenJij.nu

Here we are

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

25 Oktober 2013 | Indonesië, Ubud

Lieve allemaal,

Na maanden van wilde plannen en ideeën zit ik nu dan toch op Bali, na een reis van meer dan 24 uur! Gisterochtend begon het met inchecken op schuilhoek naast Robbert ten Brink en zijn cameraploeg, die ook op dezelfde vlucht naar Singapore zaten. Na een vlucht van 12 uur, een stopover van 4 uur en een vlucht van 3 uur stond ik dan uiteindelijk op het vliegveld van Denpasar op Bali. Een chauffeur stond me al op te wachten om me naar de homestay te brengen. Onderweg heb ik al mooi een beetje sightseeing Bali kunnen doen en de chauffeur heeft ook canailles verteld. Onder andere ook over alle verschillende goden die bij het hindoeïsme horen en wanneer wat wordt geofferd. Een ontzettend interessant verhaal, maar ik moet toegeven dat er niet veel is blijven hangen door het af en toe slecht verstaanbare Engels en al 24 uur wakker zijn. Uiteindelijk duurde de rit iets meer dan een uur en hebben we in Ubud zelfs nog in de file gestaan. Hoe druk het ook is op de weg, er lopen altijd mensen overheen met allerlei spullen, auto's staan te pas en te onpas geparkeerde en de scooters schieten je links en rechts voorbij (toeter is onmisbaar!).
Ik werd afgezet bij een steegje tussen twee ieniemienie winkeltjes/restaurantjes, waaraan allerlei huisjes lagen maar ik geen idee had welke het moest zijn. Ik wist namelijk niet hoe dat ding heette. Uiteindelijk zag ik Wena homestay staan, alleen hier was niemand te bekennen. Na een aantal keer roepen kwam er iemand over het balkon hangen en zei dat de sleutel onder het kussen op de stoel lag en ik naar binnen kon. Alle vrijwilligers slapen met 2 in een soort van aparte slaapkamerhuisjes met eigen badkamer en met een zitje buiten. Omdat ik verder mijn naam niet hoefde te geven of papieren te laten zien en er geen andere vrijwilligers waren, wist ik even niet wat ik moest doen. Ik heb mijn spullen maar gewoon neergezet en ben het stadje ingelopen om een pinautomaat te zoeken en water te halen. Allebei zo gebeurd, maar toch niet veel verder gelopen. Ik kon namelijk op de plattegrond niet vinden waar ik was aangezien ze hier niet aan straatnaambordjes doen. Daarbij was het vandaag ontzettend warm, 38 graden, tel daar de luchtvochtigheid bij op en je hebt ook bij het allersloomste tempo al na een paar minuten het zweet van je lijf gutsen.
Na even wat gegeten te hebben (ongeveer €3 voor een groot en lekker bord eten en 2 glazen drinken), ben ik terug gegaan naar de homestay. Daar was nu wel een meisje die toevallig ook uit Nederland kwam en er net een weekje was. We beginnen maandag allebei met lesgeven dus we gaan kijken of we het morgen zo kunnen regelen dat we samen mogen doen (lesgeven is altijd met z'n tweeën namelijk). De rest van het weekend heb ik nog een introductie en uitleg over het lesprogramma, hoewel die niet veel voor schijnt te stellen.

Liefs

  • 25 Oktober 2013 - 17:10

    Rob Fijneman:

    Leuk dit eerste verslag al te lezen naast alle sms'jes. Trotse vader hier in Nederland. Heel veel plezier daar! Liefs, papa

  • 25 Oktober 2013 - 18:15

    Imke:

    Lieve Meike, wat een vliegende start! Fijn dat je al een eerste maatje hebt gevonden. Rustig aan de weersomstandigheden wennen (hier regent het weer), beetje omgeving verkennen en vooral lekker slapen! Goede start maandag! Veel liefs, Imke

  • 25 Oktober 2013 - 22:03

    Esther:

    Wat een lange reis, zeg. Fijn dat je goed bent aangekomen. Nu eerst maar lekker uitrusten en de buurt verkennen voordat je werk begint! Veel plezier en liefs van ons allemaal, Esther

  • 26 Oktober 2013 - 13:48

    Omi En Opi:

    Fijn, dat je goed bent aangekomen, en al een lotgenoot hebt aangetroffen. Zijn uiteraard benieuwd naar het vervolg. We. Zijn in gedachte altijd bij je.Wensen je een goede tijd en ooken natuurlijk ook veel plezier! Dag lieve Meike tot schrijfs Opi en Omi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 8259

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 05 Februari 2014

Rondreis Azie

Landen bezocht: